Fit mom, happy son

TVAROH, SKYR, BÍLÝ JOGURT NEBO ŘECKÝ JOGURT?

Určitě jste nejednou slyšeli, že při zdravém nebo dietním stravování máš zařadit mléčné výrobky. Jako zdroj bílkovin, vápníku. 

Vybírat neslazené výrobky, bez příchuti je myslím samozřejmostí. A pokud ti nechutnají bílé mléčné výrobky, dochuť si je například ovocem, kakaem, skořicí. Fantazii se meze nekladou. 

A jaký tedy vybrat z těch bílých?

Bílé jogurty obsahují kolem 5 gramů bílkovin a strukturou je trochu tekutější. Tvaroh, skyr i řecký jogurt obsahují pak okolo 10 g bílkovin. Volila bych některou z těchto variant. Množství bílkovin je vyšší a srovnatelné (Dětem stačí méně bílkovin 0,9 g na 1 kg váhy, tak je dobré to vzít v úvahu a zbytečně je nezatěžovat nadbytkem bílkovin). Volila bych podle chuti a složení (jednotlivé značky se mohou samozřejmě lišit, tak ať nekupuješ zajíce v pytli).

Skyr je trošku kyselejší, přece jen se jedná o kysaný mléčný výrobek. Řecký jogurt je pak méně kyselý a jemnější, než třeba tvaroh. Já nejčastěji volím právě ten. 

Co je ti chuťově nejbližší? 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.