Fit mom, happy son

Jak si sestavit vyvážený salát…

Saláty mohou být skvělým jídlem, jak rychlostí přípravy, tak i díky výživové hodnotě.

Jindy to může být ale i naopak. Obzvláště v období redukce, kdy je upřednostňován nízký kalorický příjem před výživovou hodnotou. 

Ve snaze po rychlém hubnutí lze snadno sklouznout k salátům založeným primárně na zelenině.  K omezování bílkovin a tuků. Takový salát má sice minimum kalorií, ale nezasytí, nedodá potřebné živiny. Hlad a chutě se při takovém stravování dříve nebo později dostaví.

Výživný a vyvážený salát by měl obsahovat:

➡️ Základ v podobě salátových listů.

➡️ Zeleninu (vitamíny, vláknina, sacharidy).

➡️ Bílkoviny (živina pro svaly).

➡️ Tuky (kvůli vstřebání vitamínů rozpustných v tucích A, D, E, K).

➡️ Ochucující složku

(➡️ Sacharidy (Jedním ze zdrojů energie. Tělo čerpá energii i z dalších makroživin)).

SALÁT S HALLOUMI

Základ: mix salátů

Zelenina: cherry, mrkev, cuketa, okurka

Bílkoviny: vejce, halloumi

Tuky: slunečnicová semínka

Dochucení: jablečný ocet, sůl

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.