Fit mom, happy son

Správná velikost porce.

Lidé se podívají na jedno jídlo a řeknou: „Taková malá porce, já bych měl/a hlad.“ nebo naopak „Jak tohle můžeš sníst?“.

Určitě najdete spoustu článků, jak velká porce je pro tebe zaručeně ta nejvhodnější. Ale tady to nebude. 

Důležité je totiž vnímat jídlo v kontextu. Mimo skladby jídla a jídelníčku celkově je podstatné vnímat i další ukazatele: 

➡️ Jak je člověk aktivní?

➡️ Jak často jí? Frekvence stravování.

➡️ Hladoví a větší porce je jen nárazová?

Váha, věk, % tuku…?

Třeba pro mne byl oběd 2. jídlem, kdežto pro manžela jídlem prvním. 

Vyhovují mi cca 3 jídla, ale zároveň se snažím, abych na talíři měla zdroj bílkovin, tuků a zeleninu (která obsahuje i sacharidy). 

Každý to má trochu jinak, ale důležitý je příjem za den/ týden, nikoli jedno jídlo. 

Neporovnávejte se s druhými, jak hodně/ málo jí. Každý je jedinečný ❤️

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.