Fit mom, happy son

Téma: Snídaně (Nezhubnu, protože nesnídám).

Občas slýchám: „Nemůžu zhubnout, protože nasnídám.“, ale je to skutečně tak? Nemyslím si. 

Byly doby, kdy jsem si myslela, že snídaně je základ dne (jak se říkalo a myslím, že stále říká) a že k dosažení optimální váhy je prostě nutné snídat. Každý musí snídat. Omyl.

Mně vyhovovalo/ vyhovuje snídat, ale ne každý to tak má.

Prošla jsem si i obdobím, kdy jsem nesnídala. Protože přerušovaný půst je nejlepší možná cesta. Omyl.

Na snídani se těším a prostě mi vyhovuje snídat. Při vynechání snídaně mám chutě a tendenci nesmyslně uzobávat. Někdo může mít naopak problém do sebe ráno jídlo dostat.

O SNÍDANI se neoprávněně tvrdí, že…

❌ Snídaně je nejdůležitější jídlo dne.

❌ Snídat bychom měli do 30 minut po probuzení.

❌ Snídani sněz sám, o oběd se rozděl se svým přítelem a večeři daruj svému nepříteli…

… jakoby snídaně byla alfou a omegou celého jídelníčku.

Pravdou ovšem je, že snídaně není důležitější, než kterékoli jiné jídlo během dne.

Bez snídaně se lze dost dobře obejít. A stejně tak je dobré snídani si dát…

Snídaně JE VHODNÁ, pokud…

➕ Máš ráno hlad.

➕ Vynechání snídaně ti způsobuje chutě na nevhodné (průmyslově zpracované) potraviny.

➕ Vynecháváš snídani se záměrem neadekvátně snížit kalorický příjem.

➕ Vyhovují ti menší porce vícekrát během dne.

Snídaně NENÍ VHODNÁ, jestliže…

➖ Ráno nemáš hlad a jídlo bys do sebe ‚tlačil/a‘ s odporem.

➖ Vyhovuje ti snídani, nebo první jídlo dne si posunout na později.

➖ Tvůj kalorický příjem i složení jídelníčku je vyvážené i bez snídaně.

Důležitější, než to, zda ne/snídáš je celkový kalorický příjem a složení jídelníčku během dne. A ani to ne tak docela.

Podstatný je průměrný kalorický příjem během celého týdne. Jeden den sám o sobě nic neřekne.

A „ujet“ v kalorickém příjmu jeden den, ať už směrem nahoru/ dolů, žádnou velkou paseku nenadělá. (Protože stejně jako z jednoho salátu nezhubneš, tak ani po jednom kousku dortu nepřibereš.)

➡️ Máš-li ráno hlad, nasnídej se.

➡️ Pokud nemáš chuť snídat, „nevěš“ hlavu.

Rozhodně jsi udělal/a líp, než ten, kdo si na snídani dal odtučněný jogurt, zapékané müsli, banán, přelitý javorovým sirupem🤦‍♀️ (velké množství cukru) nebo bílý rohlík s marmeládou. Ne každá snídaně je vhodná. A častým nešvarem bývá právě přemíra jednoduchých sacharidů a minimum bílkovin, které jsou naopak důležité v každém jídle. 

Bez obav si jídlo posuň na později, jestliže ti to vyhovuje.

Dbej na SLOŽENÍ jednotlivých jídel, ať je co možná nejlepší. Poslouchej své tělo.

Nemůžeš-li zhubnout, pak to nebude tím, že nesnídáš. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.