Fit mom, happy son

Redukce, hubnutí…

„Zhubnul jsem 5 kilo, dobrý co?“

„Jak se ti to povedlo? Pohybem a jídelníčkem?“

„Ne, nejím.“

… tak to není zase až tak dobrý.

NEUDRŽITELNÉ

Omezovat se ve stravě nedokážeš dlouhodobě. Až se ke svému obvyklému kalorickému příjmu a stravování vrátíš, přibereš na původní váhu a možná budeš mít i o nějaký kilogram navíc (jojo efekt).

NEDOSTATEK ŽIVIN

HLAD A CHUTĚ na nezdravé, energetické potraviny

ÚNAVA, ZHORŠENÝ SPÁNEK

ZTRÁTA SVALOVÉ HMOTY

Zhubnout 5 kilogramů nerovná se 5 kilo tuku. Jedná se částečně o vodu. U nízkého kalorického příjmu a bílkovin je navíc pravděpodobné, že dojde z větší časti ke ztrátě svalové hmoty. 

BEZ POHYBU NEDOCHÁZÍ K AKTIVACI SVALOVÉ HMOTY, která napomáhá zpevňování postavy. Je možné hubnout i bez pohybu, ale kvůli nižšímu energetickému výdeji je pomalejší a tělo povislejší.

NÁLADOVOST

Je časté, že lidé jídlem řeší své emoce (zajídají) a když je hlad, je obvyklá podrážděnost, náladovost…

ZHORŠENÁ KVALITA VLASŮ, NEHTŮ, KŮŽE

POCITY CHLADU

ZTRÁTA MENSTRUACE

HORMONÁLNÍ NEROVNOVÁHA

ZHORŠENÁ IMUNITA

… tělo se zaměřuje na přežití, proto tlumí funkce těla, které nejsou pro přežití nutné.

Nejíst je poměrně snadné a přináší i rychlé výsledky, což je jediné pozitivum. Navenek působí jako účinné, ale nikdo nechce hubnout svaly. Ne každé hubnutí je zdravé a žádoucí, i když se  na první pohled zdá jako funkční.  

Kašli na zkratky. Raději se zaměř na udržitelnou změnu jídelníčku, vyživíš tělo a pochutnáš si.  K tomu si najdi pohyb, který tě bude bavit a zlepší ti náladu. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.