Fit mom, happy son

PROTEINOVÉ ZMRZLINY

Z mrazáku na vás tučným písmem svítí „protein“, „no added sugar“ „jen xy kcal na 1 balení“. To všechno zní moc dobře. Zdravá zmrzlina, bez cukru, málo kalorií, to je jak sen 😊

Ve finále to zase až tak růžové není. Ačkoliv jsem zastánkyní složení, tak přidávat složení všech zmrzlin, to by byl skutečně dlouhý seznam (Každá má cca 1o položek a více, to už mluví samo za sebe. Zmrzlinu si doma uděláš v klidu ze 2 ingrediencí. No dobře, když přidáš ještě protein, tak ze 3 a to je sakra rozdíl.).

Výhodou je méně kalorií, zejména díky naředění vodou nebo použití odtučněného mléka, které je pak ovšem potřeba něčím zahustit (např. guara guma, karagen, škrob).

Ve většině případů cukr obsahují v menším množství, než „neproteinové“ zmrzliny. K tomu je přidáno ještě nějaké další sladidlo, např. maltodextrin, erythritol, steviol-glykosidy.

A když se na to tak podíváš, tak množství bílkovin není až tak výrazné, oproti běžné zmrzlině, jak nápis „PROTEIN“ na obalu hlásá.

Takže méně kalorií, ale jinak se žádný zázrak nekoná. Ideálně vyrobit si zmrzlinu domácí ze skutečných surovin (Smetana, ovoce, tvaroh… a klidně tam můžeš zamixovat i ten protein. Pokud nejsi závodník/ice, tak ti klasika a bílkoviny v běžné stravě úplně v pohodě postačí).

Občas zařadit, proč ne. Ale s vědomím toho, co jíš.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.