Fit mom, happy son

KREKRY NEBO PUFOVANÉ CHLEBÍČKY?

Není to tak dávno, co jsem viděla film Přes prsty a viděla, jak Petra Hřebíčková opakovaně chroupe „polystyreny“. 

Taky jste je tak „rády“ jedly s tím, že jsou dietní, zdravé a nevím, jaké další benefity měly mít. Chuťově nic moc, skřípaly mezi zuby, ale vidina štíhlé postavy byla silnější, takže jsi je prostě jedla. Nebo ne?

Když si srovnáš kalorickou hodnotu např. kukuřičných chlebíčků, tak je oproti semínkovým o dost nižší. To by na někoho, kdo je v dietě mohlo udělat dojem. Navíc cena je o dost příznivější.

Je třeba se však zamyslet i nad druhou stránkou věci. Kukuřičné, ale i rýžové chlebíčky obsahují značné množství sacharidů. Jejich vysoký glykemický index způsobuje rychlý nárůst krevního cukru. Možná se po jejich snězení cítíš plná energie, ale zároveň k dochází k jejímu rychlému poklesu (jako u sladkostí). Máš brzy hlad, což tě „nutí“ jíst další kalorie, to je tak trochu v rozporu s dietou 🤷‍♀️.

Semínkové krekry obsahují více tuků, bílkovin i vlákniny. Takže jsou sice kaloričtější, ale zasytí na delší dobu. 

Pokud si ani přesto nemůžeš pufované výrobky odpustit a jednou za čas si je dopřeješ. Rozhodně si nevybírej s polevou, ani s hořkou čokoládou, protože se určitě nebude jednat o nějakou kvalitní čokoládu. Takže pokud jednou za čas dostaneš na chlebíčky chuť, nezapoměň je doplnit o bílkoviny, tuky a vlákninu, aby se zvýšila míra a doba nasycení po jejich snězení. 

Mně rozhodně i chuťově víc sedí semínkové krekry? Máš to jinak? Co chutná tobě? 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.