Fit mom, happy son

Jak snížit kalorický příjem? Nejez nic, co nemáš na talíři.

„Vždyť já ani moc nejím. Dávám si malé porce, nemám hlad. Tak proč nehubnu?“ A opravdu se porce zdají malé, ale co to snědené jídlo, které nebylo servírované na talíři? I tyto kalorie se počítají a není jich málo.

DOJÍDÁNÍ

Dítě nechá kousek ovoce, trochu jogurtu atd… Pomyslíš si : „To nemá cenu schovávat na později, vyhazovat to je škoda.“ Takže to hodíš do sebe. Kdo by to neznal.

Trochu jsi to přehnal/a s porcí, ale přece to nevyhodíš a schovávat ten trošek na později, to nemá cenu. Jídlo raději dojíš, i když se potom necítíš dobře. Nacpaný/á.

Nejsi popelnice. Nedojídej, nepřejídej se. Jídlo raději uschovej na později.

JÍŠ BĚHEM PŘÍPRAVY JÍDLA

Připravuješ jídlo a mezitím si „zobneš“ sýr, zeleninu atd. Při samotné večeři/ obědě nemáš hlad, takže si naservíruješ menší porci , ale víš, kolik jste toho vlastně snědl/a? Ono se to těžko odhaduje, když si jídlo nenaservíruješ pohromadě na talíř. 

JAKO NA TRŽNICI

Jídlo máš vystavené na stole, jako na tržnici. Chodíš kolem vystavených misek a talířů s dobrotami. Bezmyšlenkovitě něco sníš, aniž bys měl/a hlad. Nejsi na tržnici, jídlo neprodáváš, tak ho schovej, kam patří (lednice, spíž apod.). Uvidíš, že tě pak ani nenapadne něco „jen tak“ pojídat.

Proč je lepší naservírovat si jídlo a dostatečně se najíst…

➡ Neustálé uzobávání v průběhu dne „zahání“ skutečný hlad, který v tom celodenním kolotoči pojídání nemáš šanci zaznamenat. Ztrácíš schopnost vnímat a rozeznat signály hladu/ chuti.

Navyšuješ si kalorický příjem, když neustále jíš i mezi jídly.

Přibíráš.

➡ Dochází k opakovanému zvyšování hladiny krevního cukru a vylučování inzulinu. To může vyústit v inzulinovou rezistenci. 

Jak z toho ven?

➡ Mít dostatečný kalorický příjem (Nedostatečný kalorický příjem tě „dožene“ chutěmi a pojídáním mezi jídly.)

➡ Jídlo by mělo být pestré a co možná nejvýživnější. 

➡ Jídlo si naservíruj a vychutnej si každé sousto (Vím, že s dětmi nebo ve stresu je to těžké, ale pokus se o maximum, co pro to můžeš udělat.)

➡ Kávu si dej po jídle, protože i káva s mlékem „nastartuje“ trávicí procesy. 

Uzobáváš mezi jídly? Zkus si zapsat kolik kalorií jsi snědl/a mimo hlavní jídla. Budu ráda, když mi napíšeš. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.