Fit mom, happy son

Jahody

Máme tady sezónu jahod.

Jahody mají celou řadu benefitů na zdraví, ale kolikrát, když je „toho“ (jahod) příliš, tak se člověk snadno přejí a za chvíli je po sezóně.

Jahody jsou jedním z druhů ovoce s nízkým obsahem cukru. Obsahují poměrně významné procento vody, mají nízký obsah kalorií. Tudíž se hodí i do redukce, ale samozřejmě nic se nemá přehánět. 

Příliš nedoporučuji jíst ovoce samotné, ale vytvořit si plnohodnotné jídlo. Což zní možná pracně, ale není. 

Podle mne je důležité doplnit jahody o bílkoviny a tuky, které mě/ tě zasytí na delší dobu a nesníš tak půl kila jahod na posezení. 

Jednoduché varianty jsou:

➡ Řecký jogurt/ skyr/ tvaroh, jahody, ořechy/ ořechová granola

➡ Kefír, neochucený protein, jahody, (ořechová máslo).

Typy, co s jahodami můžeš „vykouzlit“, aby ses jich nepřejedla (viz foto):

➡ Svěží salát s vejce, avokádem a jahodami

➡ Jahodové knedlíky

➡ Jahodové „tiramisu“

➡ Kakaový dort s jahodami

➡ Brownies s jahodami

➡ Smetanové jahodové nanuky 

➡ Tvarohové šišky s jahodovým přelivem

➡ Piškotový dort s jahodami

➡ Cheesecake s jahodami

➡ Zapečený tvaroh s jahodami

➡ Tvarohové koláče s jahodami 

Co byste si dali? Máte vy nějaké typy na recepty, využití jahod? 

 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.