Fit mom, happy son

CELÉ OVOCE nebo SMOOTHIE?

Jeden čas bylo smoothie hitem, i já jsem si myslela, jak dělám dobře, když si dávám ovocné šťávy. Odšťavněné ovoce je o něco horší variantou, která je zbavena vlákniny.

Smoothie vlákninu sice obsahuje, ale kolik je asi potřeba ovoce na jednu skleničku? No, řekněme „hodně“. Kaloricky se vyrovná téměř celé tabulce čokolády. A to množství cukru, to je skutečně cukrová nálož. Samozřejmě v závislosti na druhu ovoce, ze kterého je smoothie vyrobeno.

Pokud máš na smoothie chuť, doporučuji přidat kefír, nebo řecký jogurt. Bílkoviny je možné navýšit i proteinovým práškem (bez příchuti, sladidel). Dále pak můžeš obohatit o tuky z ořechů, v podobě ořechového másla. Takový koktejl zasytí a není to jen zdroj sacharidů, cukrů, po kterých budeš mít brzy hlad.

Celé ovoce je asi nejlepší varianta. Obsahuje vitamíny, vlákninu a musíš jej mechanicky zpracovat, rozkousat, což ti nějaký čas zabere. Máš možnost zavnímat pocit sytosti. Ale ani samotné ovoce tě na dlouhou dobu nezasytí, proto i to doporučuji doplnit o bílkoviny a tuky, díky kterým si vytvoříš plnohodnotné jídlo.

Ano, ovoce obsahuje cukr, fruktózu. NADMĚRNÝ příjem může přispívat k ukládání tuku v játrech, ateroskleróze, inzulinové rezistenci. Přesto není nutné se ovoci vyhýbat. Spolu s cukrem obsahuje i vlákninu, vitamíny, minerály. Doporučuji jíst co možné nejpestřeji, sezónní a lokální druhy ovoce v jeho nejpřirozenější podobě (celé ovoce), doplněné o další makroživiny (bílkoviny, tuky).

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.